Publiquem el darrer vídeo de la taula rodona sobre el segrest de l’autobus 47 pels veïns i veïnes de Torre Baró l’any 1978.
El context social i veïnal, i que la pel·lícula “El 47” no recull, és l’objectiu del llibre. Rescata el protagonisme i la força del moviment veïnal al barris, l’organització en associacions de veïns i veïnes i el paper de les diverses forces d’esquerra com CCOO i el PSUC a les que pertanyia en Manolo Vital.
La participació a l’acte d’activistes que van participar directament en les lluites d’aquells moments, o en són hereus, li va donar calidesa al debat.
Mes: gener de 2026
De l’Heroi a les Lluites Col·lectives: el Segrest del 47
Aquest llibre coordinat per Adela Alòs-Moner i Anna Monjo vol ressaltar que
“El llegat de com els col·lectius obrers i veïnals van emprar de forma organitzada la seva capacitat de capgirar les desigualtats en el passat recent ha de ser conegut actualment. No es tracta de que “batmans” o herois solitaris ens salvin sinó d’accions col·lectives i organitzades i comunitats fraternes”.
“La transformació social sempre ha sigut fruit de la força col·lectiva organitzada”

La presència a l’acte de la presidenta de l’AVV Torre Baró donarà testimoni de com la lluita col·lectiva de veïnes i veïns dels barris té continuïtat en l’actualitat.